8 september 2007

Det går utför

Vunna chokladhjärtan som smält av värmen under Håkan Hellströms traditionsenliga septemberspelning på Liseberg och sedan stelnat igen.

Känslan av att nästan slå i huvudet.

En jättejätteliten tjej som ägnar en halvminut åt att studsa frenetiskt upp och ner och samtidigt pipa "jag ser honom, jag ser honom" med Lisebergs ljusaste flickröst.

Sommaren ska avslutas med Håkan Hellström, så är det bara, även om sommaren i fråga aldrig riktigt dök upp.
Nu finns bara ångesten kvar.
Det är som när jag käkar Non-Stop. Jag tar en av varje färg och äter dom en och en, lite fundersamt sådär. Livet käkar Non-Stop nu, tuggar i sej vännerna, en efter en. Kvar står jag, och tittar förvånat omkring mej, skaver lite med högerfoten ovanpå vänsterfoten och gör stora ögon.
Att allting kan snurra så fort.
Det var ju bara några månader sedan vi satt lutade mot skolans vägg och mådde bra i vårsolen, trots all ovisshet. Jag hade gärna lutat mej mot skolans väggar igen, bara för att få lite struktur, sakta ner snurrandet lite. Men det fungerar inte så, och det sista jag ska göra nu är att plugga. Ska jag plugga något är det körteorin.

Fan, jag känner mej ensam redan nu, hur ska det då bli senare?
Jag vill inte vara ensam alldeles själv.

Bara oberoende.

1 kommentar:

Emelie sa...

Jag tror, att för att uppnå oberoende så krävs det att man konfronterar ensamheten och blir kompis med sig själv. För då är man liksom aldrig ensam, du kommer alltid ha dig själv.
När du har dig själv att utgå från så kommer inte egots vilja, sökandet efter trygghet att vara ivägen då du möter andra människor - då är det endast puure Heddalove!
Så börja förstå att du är förbaskat bra och helt unik och att ingen ensamhet i världen någonsin kan rå på dig. Börja älska dig själv helt enkelt. Det är tamejtusan inte lätt, en jäkla process som tar tid, allting sådant här ta tid.. men acceptera de dåliga dagarna , försök ta dem med ro. O lägg all fokus på de bra dagarna, Lär av dem. Så kommer du en dag att nå Oberoende. Det är jag helt övertygad om :)