28 september 2007

Hands Held High

Jag lyssnar på den varje dag när jag åker till jobbet. Precis där stan slutar vara stad och blir landet (om man får kalla Skrea för obygd, alltså).

Just nu är det den finaste låten om det sjukaste landet.

Kanske för att den är lugn. Och arg. Besviken.
Resignerad?
När man vet att öppen ilska inte gör ett skit, då biter man ihop och knyter näven bakom ryggen. Spelar ingen roll om det är ilska mot 5xm:are* eller något mycket mer nära.
Jag gör iallfall alltid så.

Och det är nog därför jag stirrar ut genom bussfönstret utan att se.
Fem minuter av dagen, bara tänker lite.
På all småsikt som stör, och all stor skit som jag inte kan göra någonting åt. Mer än att knyta näven bakom ryggen och vänta på rätt tillfälle.



*5xm:are; uttryck taget från boken Rebell Med Frusna Fötter, är egentligen en förkortning av Medelålders Mulliga Män Med Makt som uppenbarligen är för långt att säja.

1 kommentar:

Berander sa...

Du behöver börja träna igen Hedda.

På med slåssvantarna så kör vi. Jag går på tisdagar 19:15 så ofta jag kan.

Kolla på www.thaibox.se och hör av dig till Sven-Arne om tid och plats.

Z Yah!