23 september 2007

Långsamlördag

Sjukt händelselös dag på jobbet idag.
Dels för att det var väldigt lite kunder (alla är panka helgen innan löning?) och dels för att jag vandrade runt som en vilsen zombie med lock för öronen och hjärnan full med snor.

Det kändes faktiskt som om det enda jag gjorde var att fylla på bestickkorgarna och vattenkannorna hela tiden. Och drickan överhuvudtaget.
Fast sen sket även det sej, när L & E på grund av sysslolöshet gjorde alla mina ansvarsgrejor medan jag var och snöt mej.

Antingen är alla panka imorgon med, eller så blir det ett living hell, som det brukar bli dagen efter en kolugn lördag.
Den som lever får se.

Jag är grymt sugen på att lägga mej i soffan och somna till Love Actually, men jag vet att jag sover mycket mycket bättre i sängen. Mmm...
Självdisciplinen säjer "sova nu" "jobba om 8.5 timme".
Odisciplinen säjer "Love Actually".

Inga kommentarer: