28 september 2007

Heddious guide till... ja vadå?

En ny värld, en ny dag, en ny gryning.
Den tidiga morgonens tunnaste silverskimmer blev tyst synligt över horisonten.
Åtskilliga biljoner triljoner ton superhet exploderande vätgas höjde sig långsamt och lyckade se ut som en liten, kall och suddig boll.
I varje gryning kommer ett ögonblick när ljuset blir liksom flytande, och det Övernaturliga vädrar morgonluft. Skapelsen håller andan.
Som alltid på Squornshellus Zeta passerade detta ögonblick utan någrasomhelst tillbud.

(För vidare läsning i detta ämne hänvisar jag er till MånPockets svenska utgåva av Liftarens Guide Till Galaxen; Livet Universum Och Allting, sidan 391, eller Kapitel 9.)

Vad jag ville säga var att en ny jobbhelg snart tar sin början. Den elfte raka. Jag har inte så mycket emot det. Mamma däremot, tycker att jag är dum i huvudet. Fast hon säger inget rakt ut. Jag tror inte hon fattar exakt hur tråkiga jobbfria helger är. Det är ganska öde i Falkenberg numera.
Risken är att det blir en pain-in-the-asshelg. Ett ord: Löning. I tisdags. Med lite tur kommer det regna också, bara för att öka på antalet femtioplussare per kvadratmeter. Folkhälsoinstitutet meddelar att befolkningstätheten är oroväckande hög, men bara på en liten fläck mellan Heberg & Skrea, på helgerna, och bara mellan klockan ett och fyra. De bifogar även en fotnot om hög medelålder.

*host host*

Jag är sådär lagom omotiverad och tystlåten.
Och jag ska gå och lägga mej strax, ska väl upp vid sju imorgon. Eller halv åtta. Men sju är säkrast. Vill inte ha en dålig hårdag on top of allt annat. Det blir så jobbigt.
Är lite rädd att jag ska flippa ur på klockan igen, det är så himla svårt att sluta reagera när man väl vant sej. Man kan bita ihop. Till en viss gräns.
Please, inte butiken?
Hoppas på allt-i-allo, det är jag ju ändå.

Så, dagens jobbsnack avklarat.
Nu ska jag diskutera med mej själv istället.
Hemligt.
Haha.

Inga kommentarer: