2 september 2007

Drink my worries down the drain, fly away to somewhere new...

Sitter och sjunger, ensam vid datorn.
Good Riddance, precis så.
Den där överstämman, den som blir per automatik.
Både irriterande och snygg.

Och som vanligt när det är mörkt och mitt i natten vill jag bara prata, men idag känns det inte panikartat, fast jag skulle lätt kunna låta tröttheten ta över nu, och visste jag att någon var vaken och ville/orkade lyssna hade jag kunnat prata i timmar.
Bara för att jag har återgått till att vara tyst.

Är det därför jag får sån panik på kvällarna, när jag är ensam hemma?
Tystnaden som blir extra stor.

Och nu finns det ju ingen som skramlar i köket längre heller. Ingen knorrande pälsboll att borra in ansiktet i, som gärna är med och tittar på film fast ägnar mer uppmärksamhet åt tuggvänliga saker som filtfransar och blixtlås. Virus var min perfekta kompanjon. Sorglös och dyster på samma gång. Och ett otroligt matvrak.
Vi kompletterade varandra, med andra ord.
Precis det jag behövde, någon att prata med, som kanske inte sa så mycket, men lyssnade. Sorgsna ögon som fattade allt och ingenting. Visst är det patetiskt, att man berättar alla sorger och bedrövelser för en pälsboll som nog inte förstod ett dugg, men det hjälpte ju. På nåt konstigt vis hjälpte det att ett litet djur nosade en i örat och sedan la huvet under min haka, för hon gillade ju att ha tak över huvudet.

Det är så mycket svårare att prata med människor. För alla har mycket i skallen, det är inte bara jag, och därför känns det svårt att prata om sånt jag grubblar över, för det finns inte tid. Tid är en djävla bristvara, den existerar bara efter åtta på kvällen, och då blir det bloggen, mitt bollplank. Men seriöst.
Jag är dumstum.

Jag upprepar; jag känner mej stressad hela tiden, för jag hänger inte med mitt liv, och har nästan aldrig tid att hinna ikapp och har jag tid så är det vid dumma tillfällen, typ nu, mitt i natten. End of story.
Nu: Ett glas oboj och sedan sängen. För jag kommer ingen vart längre.
Och här är vad jag inte borde lyssnat på:
  • Regina Spektor - Samson
  • Pink Floyd - Shine On You Crazy Diamond
  • Jet - Look What You've Done
  • Death Cab - Someday You Will Be Loved
  • Oh, Laura - Release Me
  • Linkin Park - Hands Held High
  • As Cities Burn - The Widow
  • A Day To Remember - You Had Me At Hello
  • Jimmy Eat World - My Sundown
  • Story Of The Year - Sidewalks
  • Håkan Hellström - Det Är Så Jag Säjer Det
  • Dead Poetic - A Hoax To Live For
  • Counting Crows - Holiday In Spain


everybody's gone, they left the television screaming that the radio's on!

Inga kommentarer: