23 september 2007

Är Foppatofflor mindre halkiga än Eccosandaler? Isåfall borde jag nog byta skor...

Jag borde skaffa halksockar.
Eller, jag vet inte.. något fel måste det ju vara på mej iallafall, för jag halkar alltid omkull på jobbet.
Idag var jag inne och letade efter paj i killarnas kyl, och klart som fan att jag halkar, slår handleden/underarmen i en bänk och välter en plastburk med underliga örter i. Tack gode gud att ingen såg, jag är allt annat än graciös.

Hur som helst, nu har jag ett mystiskt rött streck, som en böj någonstans strax ovanför handleden. Och en röd fläck, ungefär lika stor som en krutong. Som om det inte räckte med det jäkla likamedtecknet?
Jaja, alla omkullhalkningar som inte slutar på akuten är faktiskt hyfsat lyckade.

Ungefär så spännande har min dag varit, jajjamensan.

Dagens var föressten godast ever, jag är bara lite mallig över att det vad jag som tipsade kockarna om tomat&basilikaöverdrag.

Ärtsoppa imorgon, vad har jag gjort nu då?

1 kommentar:

Berander sa...

Foppatofflor är snorhala och ger inget stöd överhuvudtaget.

När man är barfota i dem och de är blöta.

Seriöst, jag har haft de jäkla dojorna uppåner på foten efter balansövningar i den högre skolan. Fortfarande med blöta fötter.

Annars är de jäkligt sköna att softa runt i. Men som sagt, väta och plastankor (foppatofflor) vet jag inte om det är en så lyckad kombo... Ingen annan fiskslav som har dem och därmed kan avlägga en seriös utvärdering?