10 januari 2007

Dagboken

Nytt år, ny termin är lika med ny dagbok. Jag har just ägnat en halvtimme åt att skriva att det är min tankebok på den, samt att klistra in en bild och lite annat trevligt.
Det blir mer hemtrevligt då.

Idag har varit en dag. Inte okej, men åtminstone hyfsad. Vissa saker/personer stör mej mer än andra och idag var det sorgligt uppenbart. Oengagerade människa, släng dej i väggen! Det är en av faktorerna till att jag inte gillar skolan så värst mycket just nu. Men det är bara att bita ihop. jag kan inte göra något annat. Tyvärr. För om jag defenestrerar folk sådär mitt på ljusan dag kan det få obehagliga påföljder i mitt slutbetyg. Slutbetyget kanske blir defenestrerat, och det vore inte bra.


Imorgon ska jag nog städa mitt skåp. Om jag orkar eller känner för det. Risken är stor att jag låter bli ett tag till. Skräp mår bra av att ligga i högar ibland. Men jag borde, jag borde verkligen. Precis som jag borde gå och lägga mej snart, fortfarande utan att ha skapat en attans julvisa. Det är inte bra, tyvärr, men jag kan inte rå för att min relation till julen är helt exploderad. Att skriva om julen är som att hälla salt i såren. Jag kanske kan få göra en vårvisa istället, eller nåt. Jag får fråga.

Dagens Visdomsord:
"Gör inte allt för lite köttbullar"

Inga kommentarer: