20 januari 2007

Självdisciplin

Fest igår.

Hade jag haft ett halvt uns mer självdisciplin och bara lite mindre roligt hade jag vart på hemväg från Hjortsberg betydligt tidigare än kvart i två. Och kanske knatat vidare från Ida lite tidigare än tjugo i fyra. Förmodligen somnat tidigare än halv fem också. Men hey, vem är det som är asocial och introvert här? Just det, jag. Och när jag väl är social tänker jag vara det.

Men nu är jag trött. Fast jag blev jättepigg direkt när jag vaknade för ajg såg att det snöade. Först trodde jag att jag drömde, så jag bundade och tittade igen. och jag bryr mej inte om att det är nollgradigt och att det kommer bli varamre så det töar bort, för när jag öppnade fönstret hörde jag det. Ljudet (eller avsaknaden av ljud) av snöfall. UNderbart.

Verkligen underbart.

Nu ska Hedda hoppa in i duschen. Brr.

1 kommentar:

Berander sa...

Självdiciplin är rättstavning ;)

Förövrigt är det roligt att köra bil idag. Ut och testa!!!