15 januari 2007

P-mat och knäckkoma

Det var något jag vet att jag skulle skriva här. Tyvärr har jag glömt bort vad det var, men det var faktiskt väldigt roligt. Vad det nu var.
Och priset för dagens teflonminne går till: Mej själv.

De flesta lektionerna idag överträffade mina förväntningar. Lugn lunch, om man kan kalla det lunch då näringsintaget var nästan lika med noll. Härmed omdöpt till pratstund i matsalen. Lugnt var det iallafall. Det konstaterades att P-maten är tusen gånger godare än skolmaten, och nu när jag tänker efter har de nog mer pengar per portion till P-maten än skolmaten. Jaja. Detdär var dagens fåniga utlägg.

Skrev en reflektion eller något på svenskan, Den Gröna Mannen, och fascinerande nog handlar den inte om Hulken eller Shrek. De nämns inte ens. Tyvärr blev det inte så humoristiskt skrivet som jag hoppast, men då hade det nog varit ett kåseri isället. Äsch, jag orkar inte bry mej. Snart ska jag vara energisk och sticka ut på min vanliga gamla runda.. uppför Tröingeberg. Som tur är har jag medvind, tacka Per för det.
Helst hade jag velat att Per vore en snöstorm. Min pulkaåkningskvot för denhär vintern är totalt tom och det är fruktansvärt deprimerande. Lyckligtvis har de snö i Åre. Och det är bara fem veckor till vecka åtta.

När jag blir statsminister ska sportlovet vara två veckor långt. Eller tre. Jag tycker mycket bättre om sportlovet än om jullovet. (Jag tycker mycket mer om skidor och snowboard än att ligga i knäckkoma framför otaliga julrepriser.)

Dags att hoppa i skorna och knata sej bort till en av tankeplatserna kanske? Uppförsbacke. Dammit. Men jag ska. Jag måste bara förbereda mej mentalt en stund först.

Norma Jean - Memphis Will Be Laid To Waste

1 kommentar:

Berander sa...

Och vad tusan är P-mat?!?