13 maj 2006

Avkortat

Dagen i korthet: (Orka med några filosofiska utlägg, jag är astrött)

Mimmi har drabbats av en enorm dos djävlaranamma. Det är bra, jag trodde att hon skulle bli jättelipig, men dethär är tusen gånger bättre. Helt plötsligt sitter hon och spelar nåt konstigt och svårt på trummor och säjer "Jag ska bli bättre än Sebbe på dethär", och vi andra ser ut som chockade fågelholkar ungefär. Mycket trevligt.

Skejta, jag börjar få sprutt på mina dammsugarnoseslides. Och det mesta är lite bättre än vad det har varit innan. Satte ett junkyardklistermärke på det röda picknickbordet där en viss elak liten grabb som jag inte tänker nämna vid namn skrivit "Hedda är bög!". Hallå, det är faktiskt en total omöjlighet att en tjej skulle kunna vara bög. Möjligen homo eller gay, men bög? Nä. Det går inte ihop.

Bennys femtioårsfest. Jag var trött mest hela tiden och diskuterade filosofiska saker med Ylva. Hon är den underligaste fjortonåring jag känner. Trevlig men speciell. Hon är smartare än jag, hrmpff...

Inga kommentarer: