11 maj 2006

Dammtuss

Solen skiner, himlen är blå och det blåser lite lätt. Ändå sitter jag och lyssnar på Jumper och glor på en ful dataskärm. Jag är bara så hopplöst trött ända ner i tårna. Antagligen är det nån sorts psykisk bakfylla. Jag har gått och oroat mej för inså-uppspelningen i flera veckor nu, mer eller mindre omedvetet, men det har gnagt lite i bakhuvet hela tiden. Nu när det är klart bara faller jag i en oförklarligt trött liten hög. Och det gick ju faktiskt rätt bra, så jag har oroat mej helt i onödan.

Sen kanske mitt obefintliga födointag idag har ett finger med i spelet. Idag har jag ätit:
  • Frukost: Två mackor, en stor kopp varm choklad, och lite lite tandkräm som jag råkade svälja och som bara gav mej magknip.
  • Panikhunger innan lunch, är lika med en bortglömd Daim i bottnen av min överfulla skolväska. Nu är den i bottnen av min mage istället. Hoppas att den gillade miljöombytet.
  • Lunch: Ett par slevar ris och ett glas mjölk. Morötterna var slut och jag äter inte tonfisksallad om det inte är riktig kris.
  • En fluga som råkade flyga in i min mun när jag cyklade hem från skolan och gäspade. Inte så hemskt aptitligt.
  • Fika vid kvart i fem: Tre rostemackor och ett glas oboj.

Okej, jag har nått bottnen nu. Blogga om vad jag har ätit. Jisses! Men jag kanske bör påpeka att jag inte har några som helst problem med att äta, makaronerna står och puttrar as we speak. Jag har bara tråkigt.

Innan idag var det inte tråkigt alls. Jag och Malin funderade över vilka djur vi skulle passa som i våra nästa liv. Malin funderar på att bli panda, det tycker jag låter bekvämt. Bara sitta och vara tjock, lurvig (och lite utrotningshotad, tyvärr) och äta bambu hela dagarna. Plus att man har fina svarta fläckar runt ögonen. Om jag får välja vill jag helst bli en drake. Om inte det går skulle jag nog göra mej ganska bra som marsvin, eller kanske mammut. Men då skulle jag behöva återfödas bakåt i tiden, och det verkar faktiskt förskräckligt krångligt.
Fantasin flödar fritt ibland, och jag gillar det!

2 kommentarer:

Johanna sa...

Psykisk baksmälla har vi varit med om förr.. Vettifarao vad som hjälper mot det.

Anonym sa...

hurruh, om man KAN återfödas öht är nog tidslinjen inget större problem skaruse ;)