6 maj 2006

Tjejsnack v.18

Vecka arton, Kvinnofrågor:

Har du någon gång känt dej diskriminerad på grund av ditt kön? Det beror väl på hur man ser det, jag har säkert blivit sorterad tusentals gånger, men vad jag kan komma på just nu (mitt i natten) har det aldrig vart nåt speciellt stort.
Isåfall, gjorde du något åt det (anmälde etc.)? Nej.
Finns det en kvinnojour på den ort där du bor? Jag, det tror jag att det gör. Var nåt i lokaltidningen om det för ett tag sen.
Är sex timmars arbetsdag viktigast för män eller kvinnor? Det är väl lika viktigt för alla, hoppas jag. Har man ett krävande jobb är det väl jobbigt oavsett om man är kille eller tjej.
Bör föräldrar dela på föräldraledigheten? Ja. Så lika som det går, och som man kan åstadkomma. Det är visserligen upp till var och en, men det verkar dumt att inte dela den om man har möjlighet till det.

Länk till Tjejsnack.

Inga kommentarer: