4 maj 2006

Skejtskor och Självkritik

De hänger ihop, om man är som jag.

Johanna medelar att mina "reliker till tofflor borde få ersättare, mohaha". Ohyes, du har helt rätt, de borde få det. Speciellt efter de senaste dagarnas strapatser. I tisdags trillade jag i en bäck. Med relikerna till tofflor. De var inte i närheten av torra igår när jag stack ut och skejtade. Vad gör man då, om solen skiner och det spritter i benen?
Man letar upp ett par andra skor. Och nu har jag lärt mej att det inte är en sådär jättebra idé att skejta i tygskor, även om det är Vans. Det kanske funkade på Dogtown-tiden, men då gjorde man inte flatland ollies. Och det kanske funkar om man har spons och kan få ett nytt par varje vecka. Sorry, men jag är inte Tony Trujillo.
Anyhow, idag var skorna torra och jag har skejtat runt lite på skolan. Några andra tjejer (fjortisar) vid entren glodde på mej som om ögonen skulle ploppa ur huvena på dom när jag knatade förbi med brädan under armen, men vem bryr sej? Roliga var dom iallafall. Egentligen borde jag skaffa nya skor, det tar en vecka eller två innan dom är ingådda* och bekväma. Men jag orkar inte masa mej bort till InterSport. Dels för all jag är lat, dels för att de nästan aldrig har skejtskor i storlek 6, de flesta affärer tar bara in från 7 och uppåt, och dels för att jag borde supporta skejtscenen och handla i en riktig skejtaffär. Men jag orkar verkligen inte åka till Halmstad. Plus att jag har kärat ner mej i K6-dojorna som finns på InterSport. Och jag tycker på nåt vis att jag som är en fullkomlig katastrof på fyra hjul inte borde slösa pengar på dyra fina skor, jag menar, hur bra är jag egentligen? Det går att skejta i nästan vilka skor som helst, även om det kanske inte är lika gött. Jag kanske är självkritisk men sån är jag. Jag är inte bra, och varför ska jag då ha en jättefin bräda och jättefina skor? Även om det är lite uppiggande. Men jag är inte materialistisk, egentligen, det är bara det att jag verkligen gillar skejtskor.

  • Bekvämt
  • Snyggt
  • Heddigt
Är lika med en rätt bra ekvation. Åthelvete med det här nu, jag kommer ingen vart, som vanligt. Nu ska jag och mina reliker till tofflor ut i solen och rulla en stund. Vem vet, jag kanske råkar göra en halfcab igen. (Haha, mycket troligt, not!)

*ingådda - att man har gått in dom så att de är gosiga och inte skaver. Dumbass.

Inga kommentarer: