4 maj 2006

Barbent?

Jag funderar allvarligt på att ha shorts i skolan imorgon, bara för att testa om det är varmt nog för det än. Om inte, so what, jag har ändå bara en lektion och det är att kolla på en av mina absoluta favoritfilmer. Star Wars. Mer underbara rymdäventyr åt folket!

Och de nya filmerna är inte hälften så bra som de gamla. De är helt okej, även den hårt kritiserade ettan, men ingenting slår Yoda i Empire Strikes Back, när han spelar helt förvirrad. Och R2-D2 är den absolut coolaste roboten någonsin, alla kategorier. Utan honom och C3PO vore Star Wars helt lost. Deras konversationer kan få ett ordfreak som mej att falla ihop i en liten hjälplöst fnissande hög.

Och Johanna, förresten, för du läser nog dethär. Är det bara Sagan om Ringen du inte orkar med eller gäller det Star Wars också? För isåfall är det synd om dej.

Scientologi är i grund och botten baserat på lite psykologi, lite hittepå och rätt mycket usel sci-fi. Läs Stiftelsetrilogin för sjutton gubbar och elva rymdmonster! (Och en liten grön och lurvig varelse som enbart lystrar till namnet Spiff.)
Jess, jag veeet, nu är jag oerhört intrasslad i min egen väldigt säregna humor, och jag har dessutom en oerhörd förkärlek för överdådigt pompösa och smått ironiska meningsuppbyggnader. jag ska sluta med det. Genast.

Bums!

Nu!

Duktig Hedda. Ut och lek med dej, såååja, snäll Humla...

Inga kommentarer: