17 maj 2006

Tajming, min käre Watson.

Typiskt mej att välja precis rätt dag att vara sjuk, not!

Scientologin står mej upp över halsen, så otroligt jobbigt. Scientologi är illa nog, plussar man på huvudvärk och halsont får man en mindre katastrof. Plus att tangentbordet till daton vägrar ibland, och typ hoppar över vissa bokstäver så jag får gå tillbaka och ändra hela tiden. Lets face it, det är inte min dag idag. Och filmen jag och Anna ska analysera på filmkunskapen släpps inte på video föränn i övermorgon, så det är ett halvt mysterium att hon redan har köpt den. Fast hon jobbar ju på Ge-Kås och de kanske har fått tidiga leveranser, eller nåt. Jaja, jag får se den i helgen helt enkelt.

Försöker även lära mej photoshop, men jag gav upp efter ungefär tre minuter. Läsa manual på engelska funkar inte idag, det är fel dag helt enkelt.

Så nu sitter jag här och funderar på hur länge till jag kan strunta i att skriva klart scientologin (Inte så länge, OC börjar nio och det måste vara klart innan dess för jag ska ha det färdigt till imorgon bitti, och ska jag ta mej till skolan imorgon bitti behöver jag sova och bli frisk. Hur jag ska kunna somna klockan tio när jag vaknade halv elva idag är tillsvidare ett mysterium.) och sortera låtar i iTunes istället. Det är nog en av mina egenheter. Alla låtar jag har i iTunes ska vara organiserade. Titel, artist, skivnamn, årtal, genre och helst omslagsbild också. Jag är lite småpedantisk ibland, men det ser faktiskt mycket snyggare ut.
Men visst, att sitta och skriva "Good Apollo I'm Burning Star IV: Volume 1 - From Fear Through The Eyes Of Madness" på alla låtar från den skivan, och det är väl elva stycken eller nåt, kan vara lite halvjobbigt. Iallafall om man glömmer skivtiteln när man är halvvägs. Innan blev det "From Fear Through The Maze Of Sadness" på en istället. Men jag ska inte trötta ut intresseklubben helt och hållet, det känns fruktansvärt elakt. Istället tänker jag leta efter snygga fonter på internet. Jag menar hallå, vi behöver en bandlogga, om inte annat för att det är coolt.

Inga kommentarer: