11 maj 2006

Bloggmysteriet, grattis.

Påminnelse till cyberspace, mej själv och alla andra:

Nu har jag haft tusen besök sen jag skaffade mej en räknare, den första mars. Det är sjuttiotvå dagar sen, och då har jag haft i snitt 13,8 unika besökare varje dag. Men i början hade jag väl tio besök i veckan, nu blir jag tjurig om jag inte har tio besök om dagen haha. Nej, men skämt åsido (jäkligt skumt uttryck egentligen) när jag väl lyckades fatta att Bloggtoppen och liknande sidor faktisk var nåt att ha började folk hitta hit. Det enda jag saknar nu är kommentarer. Men det är kanske inte så konstigt att det bara är Johanna och några modiga okända som vågar kommentera. Jag menar, man skriver vad man tycker om vad en helt okänd individ har skrivit. Hur kommenterar man ett riktigt "hjärta & smärta"-inlägg tillexempel? Kan någon utomstående relatera till ens finurliga internskämt och konstiga historier? Bloggandet är ett mysterium, men det har blivit mitt bollplank.

Sen att folk himlar med ögonen när jag säjer "jag måste blogga om dethär", det är sånt man får ta helt enkelt.

Men på fullt allvar, jag skulle må bra av lite konstruktiv kritik angående mitt skrivande. Vad är bra, vad är dåligt och så vidare. Fast jag skulle iofs kunna skicka en länk till min svenskalärare och säja att han ska se det som en uppsats. Om jag bara inte hade börjat så otroligt många meningar med "och", för jag vet att man egentligen inte kan det, men ibland passar det inte in med något annat ord än "och", och vad ska man skriva då? "--- jag tycker faktiskt att..." eller vadå?

Och alla som inte hejar på Lordi i Eurovision Song Contest ska dö en lång och plågsam död. Och det menar jag inte, men visst vore det kul om ett gäng monster som inte pratar vann nånting som förknippas med glitter och glamour. Hellre dom än Carola, eller den blonda belgiska tjejen som åmar sej i tre minuter i sin musikvideo. Huvva!
Men döden är nog inte så farlig egentligen, bara för de som blir kvar. När man väl är i Nangijala är allting bra. Och skulle det bli pannkaka så finns alltid Nangilima.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Konstruktiv kritik skulle jag nog inte kalla det här för, men jag håller med om att det vore lite coolt om Lordi vann "hela skiten". =)
Keep up the good work!

Anonym sa...

Och Lordi vann ju *haha*

Fast det kanske kommenteras längre fram?