9 maj 2006

Tegelstensinspiration

Ooh baby, do you know what that's worth?
Ooh, heaven is a place on earth!


Jag drabbades just av inspiration, den trillade ner i huvudet som en annan tegelsten. Varför inte göra en punkcover av den gamla dängan Heaven Is A Place On Earth? Belinda Carlisle spelade in den för ungefär nitton år sedan, på axelvaddarnas och benvärmarnas tid. Den skulle behöva en Dandruff-makeover. Om jag kör lite intensiv övertalning så kanske de andra går med på det, för den är rolig, och alla känner igen refrängen.

Idag har jag gjort nationella engelskaprovet, reading och listening. Reading var inte jobbigt alls, bara att göra skiten liksom. Det tog väl en halvimme drygt, ovanligt länge för att vara jag, men alla andra tyckte att jag gick astidigt. Iochförsej hann jag gå till Pressbyrån och nästan tillbaks i sakta mak samt leta efter skateboardtidningarna, för de hade bytt hylla, innan jag mötte nån annan. Listening är alltid pain in the ass, och det blir inte lättare av att de i klassrummet jämte startade en halv minut senare så när våran bandspelare blev tyst hörde man deras upprepa allting. Lite småjobbigt, men jag tror att det gick bra.

Nu är jag hungrig, och jag borde försöka få tag på lillebror, men han har väl inte slutat än kan jag tro. Jag skulle ju inte slutat föränn halv tre jag heller om inte Jimmy vart snäll mot oss för att vi gjort prov.

En macka till min kurrande mage, pronto!

Inga kommentarer: