30 maj 2006

Snor (äckligt)

Jag är trött.

Jag har kollat på halva Jedins Återkomst, och nu funderar jag på om jag verkligen ska se klart den. Det är så rysligt när kejsaren grillar Luke, och Anakin ser så obehaglig ut. Jag kommer nog aldrig helt acceptera det (fast det är bara film, jag vet), men hur kunde lintotten Anakin, den han var på Tatooine, bli så förvriden och förstörd? Det spelar ingen roll att Luke lever vidare, och att det blir balans i kraften, den som skulle bli hjälte sabbade alltihop. Star Wars är en science-fictiontragedi.
Ja, jag är lipig. Är det konstigt eller?

Mitt huvud känns som en uppblåst ballong korsad med en droppande vattenkran. Jag har fortfarande trettioåtta graders feber. Jag har konstant kli i halsen, är täppt i näsan och vill verkligen inte missa skolan. Jag kommer sabba hela filmkunskapskursen om jag inte går dit imorgon, det är det som stör mej.

Nu ska jag äta Dajmglass och tjura i en soffpotatis-aktig hög. En snorig soffpotatis-aktig hög. Och försöka komma på en fortsättning på den djävla låten som jag inte får ihop. Morr!

Inga kommentarer: