29 maj 2006

Troll

Jag är så inihelvete trött på all dötid. Frustration upp över öronen. Det känns så meningslöst, timma efter timma iskolan när jag inte gör ett dugg. Skjuter upp det jag borde göra så länge jag kan, eftersom jag vet att det "inte är nån panik". Utmaningarna lyser med sin frånvaro och just nu är allting bara en enda stor klump av frågetecken och sysslolöshet. jag har saker att göra, det vet jag mycket väl. Redovisningen om en engelskspråkig författare tillexempel, som jag inte ens börjat på.

Men det känns ändå om om jag inte gör något.

Antagligen blev jag uppiggad av att sitta i aulan på St. Eskils Gymnasium och lyssna på debatter hela helgen. Även om jag bara lyssnade så var det omväxling. Intressanta debatter, så länge det inte blev tjugoelva upprepningar på samma motion, och så himla skönt att kunna snacka politik utan att någon tyckte att det blev tjatigt. Det enda jag saknade var väl lite musik då, men man kan inte få allt. Och idag har jag spelat gitarr hur mycket som helst. Abstinens? Inte då.

Men jag gillar inte att jag har ont i halsen och kli i ögonen. Jag har, trots min obehagliga känsla av sysslolöshet, inte tid att bli sjuk. Om inte annat kan man gå miste om de gamla vanliga "kommunistjävel"-disskussionerna. Och det vore ju förskräckligt synd, menar jag.

Föressten, läs dethär, det tycker jag är bra.

Burgaralliansen, oyeah. Och nu har miljöpartiet fått en flipp dom med. Skulle dom alliera sej med högern om de inte kom med i en röd regering? Snacka om sellouts. Det är en jäkla paradox. Tänk tanken bara. Miljöpartiet och Kristdemokraterna i samma regering. Hjälp! Det går inte! Inte för att det kommer bli en borgarregering, det tror jag faktiskt inte. För att citera Björn Afzelius: "Dom är överklass, dom är troll!". Hihi.

När jag ändå är på länkhumör, varsågoda.

Inga kommentarer: