14 maj 2006

Vem är Bengt-Boris?

Det har jag undrat länge nu.

På en av anslagstavlorna nere på Smedjan har någon skrivit "Bengt-Boris Möller" med svart whiteboardpenna. Jag undrar verkligen vem Bengt-Boris är. Hade han ovanligt elaka föräldrar som döpte honom till det? Eller är det Smedjanspöket som varit framme och klottrat för att se hur folk reagerar?

Det kan vara en fnissförbannelse. För varje gång jag tänker på det så fnissar jag, jag kan verkligen börja gapflabba åt det. Låter det knäppt? Vi tar det långsamt.

Bengt.

Boris.

Möller.

Bengt-Boris Möller.

Jag lovar, jag ska fota anslagstavlan. Det låter bara så absurt. Vill du få mej att skratta ska du säja så till mej. Bengt-Boris.
Jepp, jag är trött och lättroad. Men det är för tusan ett helt genomknasvidrigt påfund.

Inga kommentarer: