14 mars 2007

Cisternerna

Jag gillar plana ytor som inte används till något speciellt. Dom är fritt fram att ockupera. Falkenbergs bästa plana yta ligger nere vid hamnen, mellan stan och stranden. Innan stod där cisterner som användes till oljeförvaring någon gång för längesedan.
Dom är väck nu, och där står istället delarna av en gammal skejthall. Tänka sej att slitet gammalt trä skulle överleva stormen Per, snö och en hel lång vinter.

Det gör att jag mår bra.

Allt är som det ska vara, även om jag har tappat tajming och pop är det som det ska vara. Det byggs en ny curb av överblivet spill, knäcks brädor och ramlas. Alltihop medan solen sjunker ner bakom Lantmännens silosar och det blir kallt. Väldigt kallt. Men hey, det är mars och det har äntligen slutat regna. Allt är som det ska vara och jag mår så övermänskligt bra just där, just då.
Allting är okomplicerat.
Villkorslöst, kanske.

Den enda skillnaden jag kan komma på gentemot förra året är att de yngre grabbarna vuxit en meter över vintern och fått nya röster.

Inga kommentarer: