24 mars 2007

Den rykande dammsugaren

Våran dammsugare är ganska gammal. Jag minns när vi köpte den, även om jag inte minns hur gammal jag var, men jag skulle gissa på att jag var ungefär sex år då. Idag dödförklarades den.

Den har betett sej ganska underligt det senaste året, blixtrat och låtit konstigt när andan fallit på.
Idag gick den ett steg längre och började ryka.
Hela våran lägenhet luktar dammsugarrök, och det är oangenämt i allra högsta grad, så mamma ska ner på stan och skaffa en ny.

Kan man säja att enligt mina statistiska iakttagelser är en dammsugares medellivslängd omkring tolv år?

I övrigt har det inte hänt så mycket än idag. Jag har blivit totalt kär i Hum Hallelujah med Fall Out Boy, ätit en macka och konstaterat att jo, det är dags att skaffa nya kullager till brädan. Den rullar dåligt.

1 kommentar:

Berander sa...

Jag tro er dammsugare och vår centraldito har ingått en pakt...