23 mars 2007

Dagens Konversation

På våran skateyta skulle det behövas en skylt med Varning För Lekande Barn, ibland. Små barn med eller utan inlines har ett väldigt smalt synfält, verkar det som. Och dom ställer många frågor, hela tiden.

Jag: Varför frågar dom just mej saker hela tiden?
Simon: Det är för att du är tjej, och för att man ser dina trosor.
Jag (förorättat): Jag kan inte rå för att mina jeans är för stora.
Simon: Du borde äta mer, spinkis.

Jag tror att de helt enkelt är mer rädda för killarna. Dom fräser ju ifrån om pyrena står ivägen för ofta. Att man kan se deras kalsonger verkar inte spela någon roll.

1 kommentar:

Berander sa...

Jag håller med du!

Och det är väl ganska självklart att man som liten glutt oftast tycker att det är roligare att titta på någons trosor än någon annans kallingar.
Jag utgår alltså helt kallt ifrån att gluttarna är pojx.