5 mars 2007

Är dethär en bekännelse..?

Nåväl.

Jag har fått till vana att kolla VeckoRevyns hemsida titt som tätt. Och det är inte för att jag vill få allergiska reaktioner av den rosablommiga bakgrunden, och inte för att jag tycker att det är kul att kväljas när jag läser Ebbas Blogg. Nej nej, jag kommer nog aldrig kunna läsa den tidningen med någon större behållning.
Men, hade inte krönikorna funnits på nätet hade jag nog fanimej köpt den ändå ibland.




Jag måste ju läsa Silverfisken.

Men jag hade dött av skam om någon sett mej och min ryggsäck hålla i en VeckoRevyn inne på Pressbyrån. Fallit död ner, verkligen. Det hade sårat min image. Jag är ju den dagdrömmande tösen från yttre rymden. Sånna tar inte i tjejtidningar med tång ens. Läser snarare Nemi, Zits, Kerrang, Rock Sound och vadsomhelst som innehåller brädsport.
Tack Yoda*, för internet.

Men kan man inte hitta dom krönikorna någonstans utan att behöva passera VR's startsida? Gå till Västerlånggatan utan att passera gå? Monopol, anyone?

*Vägrar nämna gud nuförtiden. Får jag en blixt i skallen kanske jag börjar tro på honom (den/det?) men just nu? Näe.

Inga kommentarer: