15 mars 2007

Torsdagar är inte bra dagar

Dagens minnesvärda händelser:
  1. Städerskan på ett fik i Göteborg såg på mej och frågade försynt "Är du tjej?". Damn, vilken självförtroendepepp, not. Jeans + grå munkjacka + massa rufsigt blont axellångt. Usch, jag vill inte vara jag ibland. David Bowie är androgyn, men jag är inte David Bowie. Jag tycker bara inte om urringade tröjor och piffiga skor.
  2. Den Göteborgska vinden blåste sönder min lugg, som var helt perfekt framför spegeln imorse.
  3. Mystisk improvisationsmusik på musikhögskolan. jag hade svårt att få rätsida på det, för det var verkligen jättejättemystiskt, men jag blev tagen. Konstigt är det, men jag fick en blixt i skallen av det. Positivt chock, eller nåt. Slutsats: WEIRD!
  4. Jag hatar lysrören inne i butiker. Får mej att se ännu blekare ut än vad jag är. Ännu en sak att lägga på min "jag borde ha en påse över huvudet"-hög.
  5. Historier. Dags att börja samla.

3 kommentarer:

Berander sa...

Jag, som enligt rätt många inte är överdrivet feminin, har fått dessa kommentarer på blodigt allvar:

"Johan, använder du läppstift?"

-Say what?!?

Och:

"Har du plockat ögonbrynen?"

-Neh, men jag använder häcksax om det behövs ;)

Gerry Larsson sa...

Jag minns för fyra år sedan då jag var med mitt ex på sjukhuset i varberg. Det var på morgonen och vi hade inte ätit frukost än. En sjuksköterska frågar mitt ex om hon vill ha några mackor, sen frågar hon mig om jag är hennes Syster! Det var lite halvjobbigt.

1av10.nu/~gerry/sblog

Johanna sa...

Herrejesus. Alla behöver väl inte gå runt i puttenuttiga typiska "tjejkläder"?

För övrigt har jag väldigt svårt att se det androgyna i dig. Jag kan inte hitta det. Sorry.

När det gäller historier handlar det om att våga. Ta steget och hoppa ner från det där stupet. Det kittlar i magen och helt plötsligt känenr man att man lever. Risken finns att man landar hårt, men då är det bara att resa sig upp igen.

Kram på dig!