8 mars 2007

Emoluggen en trafikfara?

Klart att jag ska vara den enda som inte orkat kolla på lappen, och därför är totalt omedveten om att Framtidsdagen börjar klockan nio. Framtidsdagen är nåt jippo med en massa högskolor, universitet och typ försvaret som berättar om vad de pysslar med för att intressera oss förvirrade treor. Jag undrar om de kommer att lyckas?

Idag är föressten internationella kvinnodagen.
Och alla rötägg som kräver en internationell mansdag borde ta sej en funderare över en kopp kaffe eller nåt. Jagärlden hur nöjd jag blev med min lugg idag, är inte på långa vägar lika fanatisk som Gudrun, men det är inte ett jämställt samhälle vi lever i, och det är synd att det är så många som inte inser det. Ojämställt på alla plan, inte bara kvinnor/män, utan även "ursvenskar"/invandrare och så vidare.

Imorgon kommer Thomas Bodström hit. Han ska säkert prata om något, vad vet jag inte, men jag hoppas att Lars flyttar våran samhällskunskapslektion till samlingssalen så vi kan lyssna på honom. Han var min favoritpolitiker av dom som satt i sosseregeringen, och det är bra jobbat, eftersom jag kan ha lite lätt allergi mot vissa sossar.

Nu bytar jag ämne helt, och berättar för världen hur nöjd jag blev med min lugg idag. Den är visserligen lite kort, men det är naturligt, eftersom den behövde toppas, men annars blev den bra. Den är, hör och häpna, platt! Resten av håret burrade till sej på väg till skolan, men luggen höll sej. Weii, lyckan är gjord.

Undrar när alla emohatare ska börja stämpla alla med lång snedlugg som trafikfaror föressten? För allvarligt talat, det är inte mycket jag ser åt höger. Och även om det är meningen, och bra ur åtminstone ett (politiskt) perspektiv, så är det inte särskilt trafiksäkert att vara enögd.
Jag får ta och börjha fixa håret i skolan på mornarna så kan jag ha luggen borta när jag vistas i trafiken. Nä.
Det är töntigt.

Alla är vi fåfänga, tillochmed jag. Det ni.

1 kommentar:

Johanna sa...

Hoppas det går att få ut något ur den där mässan. Ofta är de som håller i föreläsningarna rätt oengagerade...

Haha, de borde sätta upp skyltar vid övergångsställena. Varning för människor med luggen ned till skosnörena ;)