8 mars 2007

The Warped Tour

Något säjer mej att jag borde hata den kringresande endagarsfestivalen. Kolla in bokningslistan, den finns på engelska Wikipedia. Av 36 helt säkra band är 13 bland mina riktiga favoriter, och sen har dom listat en hel trave till som är i princip bokade och där finns åtta favoritband till.
På Hultsfreds två första bandsläpp har jag hittat tre band som jag verkligen vill se, och två av dom har jag redan sett live förut. Tre av fyrtio. Allvarligt talat...

Inte det att jag inte vill se nya band och band jag aldrig hört innan, det är jättekul med nya intryck. Men djävla Warped Tour bokar ju upp de amerikanska banden hela sommaren, och eftersom Warped är lika mycket amerikansk sommar som midsommarfirandet är svensk sommar så fattar jag att dom inte vill åka till ett myggigt plejs på andra sidan jorden.

Om någon får reda på Sverigespelningar med följande band, snälla informera mej.
  • Bayside
  • Coheed & Cambria
  • New Found Glory
  • Paramore
  • Anberlin
  • Alkaline Trio
  • Underoath
  • The Almost
  • Gallows
  • My American Heart
  • Norma Jean
  • Pennywise
  • The Red Jumpsuit Apparatus
  • Drop Dead, Gorgeous
  • Alesana
  • Madina Lake
  • I Am Ghost
  • All Time Low
  • Less Than Jake
  • Amber Pacific
  • Hawthorne Heights
Rise Against och Flogging Molly borde också få vara med på listan, men eftersom Flogging faktiskt kommer till Hultan, och Rise Against, enligt en klasskompis är förband/co-headline till My Chemical Romance ska jag inte gnälla.

Äuöööh... jag vill ju bara se Anberlin live. Och jag har inte ens nämnt att Jimmy Eat World och Brand New headlinar Give It A Name i London. Om dom tar sej över Atlanten kan dom väl komma hit också? Snälla..

Jaja, våren har ändå två riktiga toppendagar.
Nionde april, My Chemical Romance i Malmö
Tjugofemte maj, 30 Seconds To Mars och Linkin Park i Stockholm.

Inga kommentarer: