13 mars 2007

Tisdag med nya skor

Jag har fått nya skor. Eller fått och fått, jag köpte dom. Till mej själv. Men dom är fina. Mycket.

Det får väl ses som dagens happening.
Jag är ganska trött just nu, men kudden hägrar. Och jag slåss mot mej själv igen, den här gången mot materiealisten inom mej. Det låter jättehemskt, eller hur? Handlar egentligen om att jag försöker övertala den oförnuftiga delen av min hjärna att inte beställa CD-skivor för halva förra lönen. Den oförnuftiga, eller estetiska om man så vill, delen av min hjärna tycker att den gjort sej förtjänt av lite musik. Och jag kan faktiskt hålla med ("jag" är i dethär fallet den förnuftiga hjärnhalvan) för jag gillar inte att inte fysiskt äga den musik jag gillar. Skräpmusik och One Hit Wonders är en sak, men band man verkligen älskar vill man ha i sin skivsamling.

En skivsamling är något fint, som säjer mycket om ens person och så, mer än bara vilka band man gillar. Där finns de pinsamma minnena från barndomen, både Smurfhits och Blümchen, och de senaste fynden tilsammans med de okända bandens EP:ar. Det är soundtracket till mitt liv. Alla de bitarna som betytt såpass mycket för mej att jag velat lägga ut pengar på dem. Att det är en salig röra spelar mindre roll, för det är hela jag ibland.
Just därför.

Nu måste jag gå och lägga mej.
Kanske ska beställa först. Kanske.
Utöka mitt soundtrack en smula? Bara.

Inga kommentarer: