9 mars 2007

Det finns risker med att vara kompis med en U-reporter

Vår lokaltidning, HN, har något som så fint kallas för U-reporter. Skolungdomar, mestadels åttor, nior och gymnasieelever som skriver reportage om lite allt möjligt. Allt från Amicigalorna till att någon fyller år kan rapporteras.

Jag känner flera stycken. Delar replokal och band med en till och med.

-Får jag intervjua dej om ditt projektarbete?
-Måste du, jag känner mej oorganiserad..
-Kom igen, jag ska bara fråga lite grejer.
-Jajaa...

Jag trodde att det skulle bli nån diskret liten ruta. Jag hade fel. Eftersom nänmda lokaltidning precis bytt till tabloidformat tar mitt fejs upp ungefär en fjärdedel av sida 13. Inte det man vill hitta när man är trött, gnällig och äter frukost.
Nåväl, jag kan åtminstone glädja mej med att det betyder att ingen i Falkenberg med omkrets offiiellt har blivit mördad, rånad, uppbränd eller liknande. Och att Johanna också har blivit intervjuad och kanske dyker upp nästa gång det inte hänt något.

Hihi.

2 kommentarer:

Johanna sa...

Det var faktiskt en fin bild. Själv kommer man sätta müslin i halsen den dagen min nuna dyker upp. Åhåjajaja...

Berander sa...

Å gå och klippa sig utan att skicka ut en press-release med bild?!?! VAH???