1 mars 2006

Another day passes by...

Och vilken djävla skitdag sen. Men det skriver jag inte om här. Nä. Jag tar de knäppa småsakerna istället.

Gympalektion: Basketboll som helt oförhappandes studsar på förvånad tjejs ansikte (hur nådde den ens upp, jag är 1.77, ffs) orsakar nåt som påminner om en fläskläpp. Jag har allvarliga misstankar om att den även orsakade näsblodet jag fick på lunchrasten tre timmar senare. Men misstankar är inte rena fakta. Iallafall. På nått djävla vis sprack det allra yttersta hudlagret på min lilla fläskläpp nyss, och det enda jag kommer att tänka på är när man klämmer lite på röda vinbär, då spricker dom på samma sätt.

Vad fan skriver jag om? Vinbär? Vinbär är sura och väldigt ondskefulla. Eventuella tvivlare hänvisas till Michael B Tretows låt "Russin" för bekräftelse. Okej, jag veeeeeet. Vinbär är inte russin. Men nära nog.

Lunchrast: Sitter och äter potatismos, strimlade morötter och korv med mina med-esteter (om man kan säja så.). Korven är tyvärr besudlad med kletigt grönt jox, lyckligtvis bortpetbart sådant. Näsblodet jag nämnde innan dyker upp, lite småt och omärkligt bara. Av nån dum anledning säjer jag inte "jag har näsblod, ska bara hämta papper". Jag säjer "måste på toa, kommer strax". Varför? Jag vet inte. Möjliga skäl är:

1. Jag är på dåligt humör och vill inte bli ojad med. Inte alls troligt. Jag var på dåligt humör, men jag tror inte att mina kära med-esteter skulle bli överbeskyddande för att jag fått lite näsblod.

2. Jag är pryd och tycker att det är pinsamt med näslod. Hell no!

3. Jag vill inte råka förolämpa någon om nån nu skulle råka vara äckelmagad. Mer troligt. Jag kan faktiskt vara väldigt hänsynsfull när jag anstränger mej lite.

4. Totalt hjärnsläpp.

Och ja, jag har inget att göra, det är därför jag bloggar. Men det var väl å andra sidan ingen nyhet, hoppas jag. Men att jag inte har nånting att göra var en lögn. Jag har massa saker att göra. Tråkiga saker. Prioriteringar, my dear friends, prioriteringar. Jag ska nog kolla på Scrubs nu, eller inte.

Inga kommentarer: