14 mars 2006

Tjejsnack v.11

Här kommer veckans Tjejsnack.

Vecka elva, Vanor och Ovanor:

Innan jag går hemifrån kollar jag att...Virus (marsvinet) har mat. Roligare än så är det inte, inga spisnojor, ingenting. Kan bero på att jag är sjutton.
Det spelar ingen roll hur mycket jag försöker, jag kan ändå inte... sluta klämma finnar, och riva sårskorpor, tro mej, jag försöker. Det är inte kul att se ut som en prickigkorv, men jag gör det automatiskt. Men jag ska skuta, jag ska.
Jag äter förmycket... choklad? Det skulle väl vara det enda då. Jag är en mycket måttfull person. När vi fikar i replokalen är jag alltid segast, men det är inte det att jag äter mindre, men jag äter saktare och då känner jag när jag blir mätt och äter inte för mycket, typ. Men choklad är inte mat, choklad är bättre.
Jag brukar alltid... sätta msn på "Inte Vid Datorn" även om jag sitter och snackar med fem personer samtidigt. Bara för att det inte ska bli ännu fler, jag är askass på att hålla koll på mer än två diskussioner samtidigt.
Jag har svårt att... förstå människor som inte tycker att alla människor har lika värde, och jag har även svårt att förstå varför man kan tycka att man ska få så bra utbildning och sjukvård som man kan betala för. Fan ta privatiseringen. Åtminstone i den offentliga sektorn. Det känns bara så djävla stenålders, förlåt alla som råkar ha högeråsikter, jag vet att jag har trampat er på tårna nu, men jag har vart vänstervriden sen dagen jag föddes, och jag respekterar att ni har era åsikter men jag kan verkligen inte förstå dom. Lika värde för mej är lika värde. Och där kom en sak till som jag har svårt för. Jag har otroligt svårt för att inte säja vad jag tycker. Men det kanske är positivt?

Inga kommentarer: