27 mars 2006

Tjejsnack v.13

Vecka tretton, Rent Hus:

Brukar du göra en grundlig vårstädning?
På mitt rum, ja, men oftast leder det bara till att jag hittar en massa gamla saker som jag börjar organisera och damma av, så jag får inte så mycket gjort. Men jag brukar åtminstone damma allting, och damma bakom sängen och soffan och alla lister och sånt. Om inte annat för att kompisar med dammallergi ska slippa allergichocker.
Vem tvättar fönstren hemma hos dej? Mamma, jag skulle aldrig i livet våga tvätta fönstrena, jag är höjdrädd och vi bor på fjärde våningen så..
Vad använder du för medel till golven? Det enda som funkar och luktar gott, vanlig Grumme Grönsåpa. Alla specialformulerade citrondoftande frätmedel kan dra dit pepparn växer!
Vad är roligast/tråkigast i hushållsarbetet? Roligast är väl.. jadu.. sortera strumpor och julpynt och sånt. Och skotta snö, och tvätta handfat. Tråkigast är damma och laga mat. Mest för att jag är en matlagningskatastrof.
Hur ofta tvättar du? Vi har tvättid varje söndagkväll, men det är mamma som tvättar. Iofs skulle jag nog hjälpt till om hon bett mej, och det har jag sagt också, men oftast hjälper jag till med att bära ner tvätten bara.

Länk till Tjejsnack

Inga kommentarer: