12 mars 2006

Saker jag inte kan, del två:

Platta håret: Inte hela håret iallafall. Luggen och sidorna går jättebra, om jag inte blir stolt över mej själv och slutar vara så otroligt koncentrerad för då bränner jag fingrarna. Håret på baksidan av huvudet däremot, jag har gett upp, slutat försöka, finito. Jag kan inte helt enkelt. Dessutom gillar jag mitt självfall. Fast i mitt fall borde det heta självrufs eller nåt.

Laga mat: Det är en djävla tur att jag inte levde på 1800-talet eller något för då hade jag varit komplett misslyckad som människa, för det enda man gjorde dåförtiden var väl att laga mat? Och städa, och det är jag åtminstone bra på. Men over to the matlagning nu. Listan över saker jag kan laga är inte lång. Väldigt intelång.
  • Koka pasta, fast spagetti är svårt
  • Steka falukorv
  • Värma köttbullar i micron
  • Pannkakor
  • Chokladmuffins
  • Korv och makarongryta
  • Pulverbearnaise
Om föräldrar inte funnits hade jag levt på pasta, mjölk, choklad och korv, typ. Jisses, jag har kass överlevnadsförmåga.

Inga kommentarer: