28 mars 2006

Musikegoist Delüxe

Jag har sagt det förut, och jag kommer förmodligen att säja det igen, jag avskyr när min favoritmusik blir känd, hamnar på Tracks och på varannan lunarfjortis presentation. Jag vill ha mina små upptäckter för mej själv. Det är väl sin sak om någon annan gillar dom, men då ska det vara för att man lurkat upp dom i mörka små indiehörnor, inte för att man hittat dom på RixFM. Och ja, jag lyssnar på innemusik, och jag har till och med börjat lyssna på musik när den har blivit känd men det är en annan sak. Det är när musik som varit egen blir inne som jag inte tycker att det är kul. Jag är väl en musikegoist då, men det finns nog värre saker man kan vara.

De senaste veckornas upptäckter:
  • Atom and His Package
  • Atreyu
  • Paramore
  • Boy Sets Fire
  • The Decemberists

Resten är *harkelharkelhost* Hämligt!

Inga kommentarer: