24 mars 2006

Den Felande Länken

Note to self: Inte blogga i skolan, fy mej.

Iallafall, jag funderade på det imorse när jag cyklade till skolan, att varför är jag den enda jag vet som dyker upp fem i åtta med rinnsnuva och lite halvt andfådd, varenda dag? Ett tag trodde jag att det var för att jag lyssnade på snabb musik när jag cyklade, för det får iallafall mej att cykla lite onödigt fort, men jag slutade lyssna på musik och jag hade rinnsnuva i allafall. Den hemska sanningen är nog att jag har en genetisk defekt som gör att jag får rinnsnuva mellan tio i och fem i åtta varje dag, vad jag än gör. Jag ska tänka på det nu under helgen och se om det kanske stämmer.

Eller så drabbas bara märkliga typer med mössa som lyssnar på emo av "cykla till skolan"-rinnsnuva. För allvarligt talat, hur ofta ser man en enligt gällande normer "häftig" person stå och torka sej under näsan med en ganska smutsig tumvante samtidigt som den låser cykeln? Just det. Jag har funnit den felande rinnsnuvelänken!

På filmkunskapen idag kollade vi på Sällskapsresan. Stig-Helmer är nog också förknippad med den felande rinnsnuvelänken. Malin tror att alla nog har en Stig-Helmer imon sej på ett eller annat sätt. Meningen att vilja väl mot alla levande varelser. Eller nåt. Han är en söt antihjälte iallefall. På onsdag ska vi analysera karaktärerna i filmen, alla utom Stig-Helmer. Jag vet bara att jag får magont av Gösta Angerud. han är hemsk. Och att Majsan är lite lik vår kulturhistorialärare, fast yngre, och rödhårig.

Alex skriver om sociala fobier. Igenkänningsfaktor 100% på den texten. Jag är nog ganska socialt fobisk. Fobiisk? What the heck....

Engelska nu....

Inga kommentarer: