19 mars 2006

Eurovisions-schlagerfestivals-noja.

Och Carola vann. Med en låtjävel som har 0.000001% "nynna-med"-faktor. Jag minns inte en enda ton från den låten, men eftersom det är Carola som gör den kan jag gissa på åtminstone ett utbrott i stämbandsstretch a lá "wooooouåooouååååoheyeeeah". Hade någon annan ställt upp med den smörjan hade den inte ens tatt sej till Globen, mark my words. Inte för att det spelar någon roll men BWO hade kunnat vinna ESC, och Andreas Johnsson har åtminstone en låt som man kommer ihåg fler ord ur än typ..två. För mej är Carola det slutgiltiga beviset på att gud antingen inte finns eller verkligen inte bryr sej. Och tack till Niklas Wikegård för att du kidnappade Magnus Bäcklunds otroligt urfula brallor. Du har gjort svenska folket en enorm tjänst.

Kan fortsätta på SVT-temat, haha. I fredags kollade jag på Så Ska Det Låta, och min enda kommentar är att Peter Settman förmodligen är det töntigaste jag någonsin sett. Gulligt töntig, men ändå liksom.. tja...

Band/artister jag skulle vilja se i schlagern:
  • Christer Sjögren, bara för att glädja alla som verkligen tror att Hawaii uttalas "havaj". Tyvärr är sliskfaktorn alldeles för hög även för medelsvensson. Elletr tyvärr, vad snackar jag om? Det är väl positivt.
  • Kent. Alla Sveriges nyfrälsta kentfjortisar skulle ringa ner telefonröstningen totalt och orsaka överhettning i högtalarsystemet så det inte fungerade och ingen alltså hörde låten, men Kent vinner ändå och vägrar ställa upp i europafinalen. Haha.
  • Broken Social Scene, eller We're From Barcelona. Spelar ingen roll vilket, musikerkollektiv är underreprestenterade i schlagern. Fast det kanske beror på att man bara får vara sex pers på scenen. Hur gör man då? Drar lott?
  • Hawthorne Heights. Mohaha.

Inga kommentarer: