25 mars 2006

Telly

Jag har spelat elgitarr hela eftermiddan, jag och min Telly.
Telecaster, alltså.

Imorse repade jag och det ska jag göra imorgon bitti med. Halv elva, men det kommer kännas som halv tio, taxåjättemykke dumma sommartid. Det mest känns dystert idag, jag vet inte varför. Jag vill så mycket. Tror jag. Jag skulle behöva lite mer vårvärme, lite lycka och eufori. Visst är jag glad, men inte sådär underbart tokglad. Men det kommer väl.

Jag tänkte skriva om en låt jag vill att alla ska höra, men jag tänker inte göra det, för jag vill inte att "alla" ska höra den för då kanske den börjar gå på radio och låtar som går på radio är allmän egendom och jag vill ha den för mej själv, jag är en dryg musikegoist. Jag vill att texten ska betyda saker, jag vill inte att alla ska veta vad den betyder. För då betyder den inte lika mycket för mej. Speciella låtar ska man hålla för sej själv, och vårda ömt, för annars kanske de blir ärgade och mossiga.

Inga kommentarer: