21 mars 2006

Godmorgon Solstråle!

Vaknar man sju av att solen skiner och himlen är blå blir man glad. Åtminstone om man heter Humlan. Jag läste tidningen, och kom på att jag är sådär stört skejtsugen som jag kan bli ibland. Det bara kliar i fötterna. Så jag gick upp och tänkte att jomenvisst, jag hinner kanske skejta lite innan plugget.
Sen slog det mej.

Grus.

Minusgrader.

No good.

Men jag ska ge det en chans, eftersom jag börjar tio. Har det blivit plusgrader tills dess så får min lilla bräda följa med till skolan idag. Jag och resten av de lyckliga jävlarna som gjort klart mattekurserna har ju håltimma mellan typ halv tolv och två. Och jag har svårt att tro att jag kommer göra nåt vettigt under den tiden. Jag ska köpa färgade kuvert till sommarjobbsansökningarna bara. Gröna tror jag, grönt är fint, och harmoniskt.
Men nu måste jag sluta, jag börjar om en timme, och jag har fortfarande inte ätit frukost och jag har inte duschat, och inte ägnat mej åt min nya morgonhobby (blåsa håret, även pojkflickor kan om dom vill, ha!). Yeye, jag slänger in en bild på Anton från i somras som symboliserar det mesta med frihet. Och yes, jag tog bilden. Bästa bilden jag tagit i hela mitt liv.

Inga kommentarer: