29 mars 2006

To Be Needed

Jag behöver skriva nu. Jag vet inte om vad. Jag mådde pyton i skolan så jag cyklade hem, jag har väl blivit smittad av mamma. På ensemblen blev jag helt yr och trött och jag spelade fel på Billie Jean precis hela tiden. Det var en konstig lektion överhuvudtaget, eller det kanske är inbillning men det kändes konstigt bara. Sådär lite tryckt liksom. Eller, jag vet inte men skitsamma. Hursomhelst konstaterade jag att kulturhistoria plus vimmelkantighet är lika med bad combination så hem med mej. Första lektionen var också helt skum, vi har fritt val på gympan, alltså man får välja på massa olika saker att göra och jag hade valt att jogga men det gick inte så bra för det har regnat så slingan var isgata och det hade gått bättre med skridskor än springskor där idag och jag hade inte ens springskor utan gamla lagade skejtskor. Så cykeln och jag rullade vidare till stranden som var helt tom och blåsig och jag sprang en sväng och sen gick jag ut på bryggan. Himlen var helt grå och stormig förutom en blå fläck bort över Näset där solen lyste igenom, det var levande. Jag gick längst ut på bryggan och ställde mej med vinden i ryggen och tittade in mot land. Om fyra månader är här invasion, tänkte jag. Tonåringar som kastar i varann, små barn, föräldrar, maneter, turister... Men idag var det bara jag. Och vinden och havet. Det var stora vågor idag, och hade inte vattentemperaturmätaren visat på en plusgrad och det varit nästan vinter hade jag gärna legat på rygg i vattnet och tittat på moln.

Imorgon är jag ledig. Kompledig för estetföreställningarna. Ledig haha, visst, jag ska fortsätta med mitt Australienprojekt.

Det här är mitt alldeles egna egocentriska forum.

Inga kommentarer: