23 mars 2006

Det är inte så att jag inte bryr mej...

.. det är mer det att jag inte vill riskera att bry mej för mycket. För då blir det lite jobbigt. Jag tror att jag tänker ägna ett halvsekel eller så åt att bygga en tegelmur runt mej, så att jag kan leva ostörd och finurlig till tidens ände.

Jag tror att jag fegar lite med bloggeriet.
Men men, fega på du.


It's the soul afraid of dying that never learns to live.

Jag borde kanske berätta om min dag, eller nåt.

Okej. Religion klockan åtta. Lucas var trött och virrig och stavade fel på Mahajanabuddhism fyra gånger. Note to self: Prov om två veckor på det mesta, förutom det vi redan haft prov på. Börja på grupparbete om sekter/new age. Scientologi? Sen förjde jag med bildarna upp till fotolabbet och Tobbe och Mia lärde mej att framkalla bilder, jag tyckte att torkmaskinen var den största behållningen. Sen gick jag bort till natur och satt och terroriserade först Johanna och sen Moa, Alvis och Petra. Mat. Potatismos och korv med Ajvar Relish och bostongurka på. Katastrof. Jag upprepar.

Ajvar Relish och bostongurka.
Blotta tanken, uääh!

Sen hade Joakim i trean projektarbetesredovisning, jag, Moa och Malin proppade öronen med toapapper och det var riktigt bra. Bra musik också, han kan grabben. Inså.. trött. Muko...trött. Kör...übertrött.

Johanna och jag skrattade åt knäppa lärare i skolkatalogen, och sen var vi på möte i replokalen. Både Lovisa och Mimmi hade kommit ihåg det, very good. Lite kul att se vilka andra typer det är som huserar där när vi inte gör det.
Mamma har häxmöte, alltså är köket ockuperat av en massa pratande mammor, och jag sitter med hörlurar och pratar med Johanna om vad LunarStorm var och är. Det var bättre än vad det är nu, det är åtminstone ett som är säkert. Damn, tiden går....

Måste den göra det?

1 kommentar:

Johanna sa...

Ajvar Relish= Aj vad räligt (halländska gott folk). Bluhurk.