28 mars 2006

Den Överambitiösa Skrivaren

Har engelskalektion just nu, och försöker jobba med min Australienredovisning. Försöker. Haha, jag gick in på Wikipedia och skulle ha lite fakta om delstaterna, som jag bestämde mej för att skriva ut för det är sjukt jobbigt att sitta och läsa på en dataskärm hela tiden. Det såg ut att vara kanske tre sidor. Antingen är jag, datorn, skrivaren eller alla tre lite halvknäppa för nu sitter jag här med trettio sidor om precis allt som är basic och intressant om Australiens delstater och territiorier. Yikes! Och det och mycket mer ska jag lyckas få ihop tills på fredag. Jag tror att jag har vatten (eller papper) över huvudet.

Jaja, det löser sej nog i slutänden, nu har jag åtminstone gjort en liten halvdisposition.

Australienplanering

Aspekter:
  • Historiska
  • Sociala/demografiska
  • Ekonomiska
  • Natur/geografiska
  • Livsstil
  • Politiska

Jämför med andra länder, tillexempel Sverige. Tio minuters muntlig redovisning.

Kolla upp:

  • Historia, kort om aboriginer, kolonisering osv.
  • Sport, en stor del av australiensarnas liv.
  • Natur, miljö, djurliv, ozonlagret.
  • Leva i Australien, studier?
  • Resten.. vadå resten?

Note to self: Sluta blogga på lektionstid, nu har tre veckor gått och du har gjort exakt vadå? Ungefär en vecka kvar nu, grej jobb Humlan!

Inga kommentarer: