16 april 2006

Det luktar sommarregn

Jag och Joel och Anton skejtade Tångas lastramp innan, för nu har de sopat bort allt grus. Tur det. Joels sopborste är ungefär den kortaste jag någonsin har sett. Jag återupptäckte ollie manual, och det var riktigt kul Sen att jag gjorde det flat och grabbsen gjorde det från lastkajen upp på ett picknickbord och droppa av, det är en helt annan sak. Vi hade lika kul ändå. Skrapade handen lite när jag råkade glida på noseslide. Det är meningen att det ska glida, annars hade det ju inte hetat slide, men jag brukar inte göra det så jag blev rätt förvånad och förvirrad. Joel och Anton tragglade backsideflippar och slog sej rätt mycket mer, iallafall Jolle. Sen började det regna. Det var synd, för jag hade lätt kunnat skejta en timme eller två till, men det som var underbart var att det helt plötsligt började lukta sommar. Först bara så lite att det knappt märktes, men sedan när det droppade mer på asfalten som äntligen var varm hade det lika gärna kunnat vara en åskdag i augusti. Jag ryser, det finns inget så härligt nästan. Sommarregn.

Att gå hem nerför en backe som man kunnat skejta om det inte regnat och brädan vart ny är tråkigt, men idag gjorde det ingenting alls. Men som sagt. Jag hade kunnat skejta ett par timmar till. Minst. Jag har en rullabstinens som det kommer ta halva sommaren att bli av med. Så blir det när man inte har nån skejthall.

Inga kommentarer: