28 april 2006

Självkritisk

Den senaste tiden har jag varit ohyggligt självkritisk. Kanske inte utåt, men jag granskar allt jag säjer och gör noga, noga inne i huvudet. Och det är märkligt. För jag tycker att man ska vara nöjd med sej själv och so on, men det gäller inte mej. Åtminstone tycker inte jag det. Jag har tusen fel och brister, och jag hoppas att det bara är jag som ser dom.

Och Maria har upptäckt att jag har ett tal-tics. Så fort jag säjer nåt på engelskan i skolan börjar jag alltid med "I don't know, but..."

Usch. Jag är verkligen crap.

Och imorgon ska jag provjobba. Hur döläbbigt är inte det på en skala? Eeek, jag vill inte! Jo det vill jag, jag vill jättejättegärna ha sommarjobb. Men det är likförbaskat läskigt. Jag kan vara så klantig ibland. Klantig deluxe. Och jag vill inte klanta mej, it's no good, you know. Och jag ska sluta skriva på svengelska, för det är otroligt irriterande.

Mina skivor kom på posten idag iallafall. Förutom Anberlin-skivan, den var restad. Undrar när den dyker upp? Jag gillar att få brev. Nån gång tänker jag bränna ett gäng bra låtar på cd-skiva och skicka till alla mina vänner, bara för att pigga upp lite.

Inspirationen dog just.

Inga kommentarer: