30 april 2006

Tvålintolerant?

Eller kanske bara impregnerad?

Jag har tvättat händerna tre gånger sedan jag kom hem och de luktar fortfarande lax. Märkligt. Men men, det går nog bort snart. Förhoppningsvis innan tvålen tar slut. Men då kan jag övergå till lillebrors Fructis-schampo. Han har tre likadana flaskor, allihopa med ytterst lite kvar i, stående på badkarskanten. Varför då? Kan han inte ta slut på en innan han tar nästa? Detta mysterium kräver en lösning. Alltså, jag frågar mamma. Imorgon, nu är hon och spelar spel hos några andra tossiga vuxna. Jag är den enda losern som sitter hemma en valborgsmässoafton. Har liksom missat dethär med att vara full och galen. Eller inte, men jag orkar inte vara social, jag är trött men kan inte sova. Och det är försent att telefonterrorisera folk.

"Hej, jag har inget att göra så jag ägnar mej åt telefonterror. Är du upptagen med något jätteviktigt eller har du tid med mej?"

Funkar, oftast. men inte tolv på natten. Oj, shit, om fem minuter är det måndag. Det är lite häftigt. På ett logiskt och egentligen fullkomligt meningslöst vis.
Eftersom jag försöker överbelasta intresseklubben så mycket som möjligt kan jag tillägga att jag lyssnar på en låt som jag gillade redan i ettan. Inte ettan på gymnasiet, utan ettan ettan.

Walking on Broken Glass - Annie Lennox

Min musiksmak är ungefär lika bred som Dick Cheney är elak.
Jätte, alltså!

Inga kommentarer: