16 april 2006

Sentimentalt..

Jag blir så jäkla nojig av bilderna från gamla skejthallen. Jag har suttit och rensat en massa idag, vridit alla bilder åt rätt håll och ställt in ljus och färger och sånt. Hittade en hel hög bilder på Mimmi som jag tog när det var helt nya plattor i minirampen och precis samtidigt lyckas iTunes spela värsta sentimentala låten och jag får en klump i magen för jag saknar det så mycket, även om det äntligen är vår och jag har skejtat jättemycket de sista dagarna. Jag hade gärna tappat både Frontside Ollie och Fiftyfifty för att få ha skejthallen kvar. Men det är helt hopplöst. För några veckor sedan var det igång igen, ett rykte om att kommunen och styrelsen skulle kolla på nån lokal, och som vanligt är ytan för liten, golvet för dåligt eller något annat. Fortsätter det såhär får jag rymma till Malmö. Det har blitt sjukt mycket skejttjat på sistone känner jag, men jag tömmer hjärnan här och det som surrar i min hjärna nu är skateboard. Och musik och lite annat med, men framförallt skateboard. Skitsamma att jag är universums fegaste och mest antimotoriska människa, jag lever, jag känner att jag lever. Och det är huvudsaken. jag ska nog ut och skejta med Anton snart, vi får väl shredda lite här på Vindilen antar jag. Jag vaxade bort ett halvt klotljus på en kant vid en av parkeringarna igår, men man glider högts tre millimeter ändå. Och när jag testade med högre fart fick jag tvärstopp och jord i skorna. Sen rensade jag kullagrena på jord också. Mycket trevligt må jag säja.

Skatespots i Falkenberg:

Tångaskolan:
En lite för hög (enligt mej) lastkaj, alltså trettio-förtio centimeter, med stålkant som är ganska dum. En fyrtrappa med halvracklig uppfart, träbänkar som går att grinda på och diverse trappsten och flatytor. Vaktis blir arg om man skejtar på picknickborden.
Willys: Liten lastkaj i jättelen betong, men man blir bortkörd om man skejtar där när de har öppet. Alltså endast skatebart efter sju på söndagar och efter nio alla andra dagar.
Lidl: Massa flat, helt jättelen flat. Och lite brunnar och gräsmattor att hoppa över.
Skrea Strand, Grottan: Basketplan där det står ett flatrail om ingen jävel har snott det sen förrförra veckan. Det fanns en curb med stans samlade rötägg har haft sönder den. Träcurbs, bänkar och åt Strandbadenhållet till finns stencurbs som är vaxade och fina. Varning för sand.
Skrea Strand, Klitte: En mystisk bänk och en liten backe mellan Klitterbadet och Strandbaden. Trottoarer och annat vanligt.
Höjners/Allmoge: En lastkaj som är ungefär lika hög som Tångaskolans, men fredligare på nåt vis. Man kan inte skejta där under arbetstid, det "bullrar så jävligt".
Woody: Asfaltssnakerunshistoria som egentligen är en garagenedfart. Hur mycket flat som helst, en jättelång uppfart som är grym att åka longboard nerför och på baksidan ner mot ån finns tre mycket låga curbs/manualpads och lite banks eller vad det nu föreställer.

Det var ungefär allt av intresse här. Och det finns ett gäng trappor inne i stan. Och en nia med rail vid Coop som ingen tatt än vad jag vet.

Inga kommentarer: