8 april 2006

Försöka duger

Jess, eftersom jag inte fattar modebloggar, mest för att de inte håller med mej om vad som är snyggt och så vidare kan jag ju klargöra vad jag gillar, en gång för alla. Jag gillar:
  • Jeans. Jag har aldrig andra byxor än jeans, förutom på sommaren, när det blir shortsväder. Jag gillar massa sorters jeans, stuprör, pösiga, halvpösiga utsvängda och manchesterjeans. Det enda som krävs för att de ska bli gillade är att de ska vara låga i midjan och inte tajta vid knäna, alternativt stretch. Det är meningslöst att köpa jeans som inte går att skejta i när de börjar bli slitna, nämligen. Och för att skejta måste man kunna böja knäna mycket, savvy?
  • Skejtskor. Nähä? Shit, nu blev jag verkligen förvånad. Finns hursomhelst inget bekvämare, med ett enda undantag, som vi kommer till senare, jag lovar.
  • T-shirts. För att det är bekvämt. Och snyggt. Och bekvämt. Bandtröjor uppskattas maximycket. Speciellt dom två som det står Sahara Hotnights respektive Jimmy Eat World på. Tenniströjor är inte helt fel det heller.
  • Converseskor. Det var undantaget från skejtskorna det. Jag fick mina första Converse av mormor när jag gick i åttan, då visste jag bara en till som hade sånna. Nu har nästan alla minst ett par Conversedojor men jag gillar dom ändå, för de är toksköna. Och de vita kan man rita på. Fast man ska inte använda vattenlösliga tuschpennor, egentligen.
  • Mössor och militärkepsar. Och jag tänker inte ens förklara varför, det ni.

Tänker bifoga en bild på ett par sjukt snygga skor som jag såg på en hemsida innan idag. Och till alla posers därute som riktat in sej mot brädsportsvärlden, ni har missat det viktiga. Friheten. Det är grundbulten, kläderna är det inte. Hah!

Inga kommentarer: