20 april 2006

Musikalisk Avkrok del Två


Beklagade mej lite innan över den musikaliska avkroken Falkenberg. Nåväl. Idag på Ge-Kås köpte jag Imperiets hits 83-88, Alltid Rött, Alltid Rätt. Universums snyggaste skivomslag, tillsammans med Death Cabs Transatlanticism och Jimmy Eat Worlds Futures. Och antagligen några till som jag inte kommer på förutom Second Helping dårå. Lynyrd Skynyrd, föressten. Hursomhelst klickade jag in på cdon.com bara för att rota lite. Och då hittar jag Jimmy Eat Worlds Bleed American, fast den omdöpta efter 9/11 versionen som bara heter Jimmy Eat World. De har till och med döpt om titelspåret till Salt Sweat Sugar. Halva priset. Vill ha. Köper. Och dessutom Anberlin, Death Cab och Thrice. Till fullpris. Maha, jag är ruinerad. Men jag bryr mej inte, jag orkar inte vänta på att de ska bli gamla och billiga.

Dagens låt: Never Take Friendship Personal, och jag säjer inte vilket band för jag vill inte att de ska bli poppis. Jag är en riktig jävla musikegoist ibland.

Inga kommentarer: