3 april 2006

Sandpapper

Nån som har nån kur mot halsont som inte innefattar te eller honung? Mottages med värme och ytterlig tacksamhet. Upplysningsvis.

Jag är lite halvt paranoid idag, tror jag.
Skitsamma.

Saker jag ska/borde/måste göra:
  • Läsa klart Sagan om Tamuli
  • Baka minst tio muffins
  • Ta ut pengar till de nya jeansen
  • Bli frisk
  • Lära mej att laga mat
  • Fixa en blandskiva med bra musik

Jag har trillat dit. Äuööh! Det är fruktansvärt hemskt, egentligen. Jag har beställt Cheap Monday-jeans. Dom är billiga, och verkar toksköna. Men ack så mycket "wannabe-rocker"-signaler de sänder ut. Men jag borde ses som immun, jag hade converse två år innan det blev inne. Om min personliga ovana att vara mellan ett och två år före vissa trender stämmer kommer hela världen gilla emorock om ungefär ett halvår. Snälla, låt den underbara musiken gå den stora massan förbi! Jag skulle förmodligen dö om jag hörde Sunny Day Real Estate på Rix eller Nrj.

Nu ska jag dricka varm choklad, sen ska jag sova. Fast först ska jag läsa en hundra sidor eller så. Jag kan aldrig släppa en bok om det är spännande. Det är en defekt jag har. jag kan gå med näsan långt ner i en pocketbok i korridorerna och undvika att krocka med folk med millimetermarginaler. Det är besvärligt att vara bokmal ibland.

1 kommentar:

Johanna sa...

Äh, Cheap Monday jeans är faktiskt inte så tokiga. De är göööörgoa! (göteborgska). Förresten ska jag till Lanzarote, fast det kommer jag knappt ihåg själv.