25 april 2006

Hög på livet

Jag blir fnattig av solsken.

Idag har jag ätit årets första Magnum, i solen vid Stadshusets vägg. Delade en flaska svartvinbärsmer med Alex och pysslade med svenskan, vi skulle skriva en betraktelse. Det blev väl som ett vanligt flummigt blogginlägg, fast oläsligt. Min handstil är inte att leka med.

Nästa onsdag ska vi ha nationellt engelskaprov, uppsatsdelen. Hoppas att ämnena inte är helt hopplösa bara, förra årets var ju hur bra som helst. Skriv om en ägodel som betydermycket för det. Easypeasy liksom. Brädan, rakt av. Dom stackars lärarna fick dessutom in över tjugo stycken om "Min gitarr", "Mitt trumset" och så vidare. För att gå i en musik/bildklass tycker jag att jag är ovanligt nyskapande. Haha.

Och apropå bildarna (bildeleverna, vi kallar dom så). Dom ska till Barcelona i tio dagar och åker nu i helgen. och visst, dom ska ju plugga där nere och gå på dötråkiga museum och det är ju inte jättekul men Barcelona. Macba. Parallel. Fondo. Behöver jag säja mer? Skejtaskejtaskejta! Fast det verkar ju som om det inte går längre för nån ny lag. Men ändå. jag borde få åka med, tycker jag.

Lovisas kompis Viktor fotade när vi repade idag. Han har fottat våra kära små terrorister (Chronic Sickness) också, inte så konstigt, de går i samma klass. Men det var en annan gång.

Det kliar i mitt öra.

Inga kommentarer: