12 april 2006

Du skola icke hoppas på det omöjliga, ty du skola blifva besviken.

Igår hade jag en dålig dag, och jag hade förhoppningar om att idag kunde bil bättre. Jag hade fel. Mycket fel. Igår sken solen, idag regnar det, och är dimmigt.

Vaknade halv sju av att båda mina väckarklockor ringer samtidigt. Det känns bra att de har valt att samarbeta i sina överentusiastiska väckningsförsök. Duschar och äter frukost och allt detdär vanliga och cyklar iväg till skolan. Tänker för mej själv att vi ska få nya ensemblegrupper, och jag var pigg och glad. På gympan är typ halva klassen borta och vi har helsal för första gången på över ett år för samhällarna som brukar ha den ena halvan är någon annanstans. (Lokalbrist, anyone?) Då bestämms det med en persons marginal att det ska spelas fotboll nu när vi har två mål. Alternativet var innebandy. Jag har svårt för fotboll inomhus för bollen studsar mot väggarna och vissa förstår inte att folk kan vara bollrädda. De flesta av tjejerna konstaterade att antingen står man i ett hörn av planen och undviker att få en boll i skallen eller så går man in på gymet och lyfter tråkiga plåtbitar. Jag valde det senare. Dötrist, men vad gör man inte för att slippa konfrontera sin bollskräck?

Rundbadmintonen efteråt var mycket roligare även om Hanna lyckades slå mej mitt emellan ögonen med sitt rack när jag stod en meter bakom henne och hon fick en sne boll.

Efter det hade vi ensemble och det skulle bli roligt, nya grupper och allt. Men två grupper var inte klara med sitt så det fick skjutas upp till efter lovet. Inget fel med det det har hänt förr. Men när de i nästa andetag mumlar om "skriftlig utvärdering" blir den halvan av klassen som inser att det inte blir något spelande för deras del idag minst sagt upprörd. Men vi har världens bästa lärare så det slutar i en muntlig diskussion om ämnet, betygsättning och vad som är bra, och kan förbättras. Så det var inte allt igenom hemskt.

Lunch. Påsklunch, alltså femton köttbullar, fyra prinskorvar och två mackor. Och två glas juice. Och på nåt underligt vis lyckas jag hamna i den gamla diskussionen "supa Hedda under bordet". Anders och Alex (och Mikael, men han var inte med idag) verkar se det som sin livsuppgift. So what? Egentligen? Jag kan ha kul utan alkohol, och den enda gången jag druckit mer än en milliliter av nåt annat än lättcider blev jag yr och mådde illa. (Nyår, Moa glömde upplysa mej om att det var alkohol i välkomstdriken, och naiv som jag är trodde jag att det beska var grapejuice eller nåt.) Hursomhelst fortsatte det malandet hela matrasten som var en och en halv timme lång, drygt. Inte blev det roligare av att Niclas och Emil som också är ickedrickare var på Anders och Alex sida. Uppenbarligen var det "mobba-Hedda"-dagen. Toffe har dessutom sagt "tyst!" till mej så fort han sett mej i tre dagar nu. Jag undrar vad jag har gjort. Det är nog min existens, tror jag.

Kulturhistoria + filmkunskap = Zzzzzzz

Toppendag, not. Men Thaiboxning ikväll, alltid något.

Word Verification: mqvcepgv

Inga kommentarer: